zaterdag 3 augustus 2013

Schotland

Van 22 juni tot en met 29 juni hebben we in een huisje in Schotland gezeten. Om precies te zijn in het dorpje Strathyre, bij het Nationaal Park Loch Lomond and the Trossachs.

We verbleven samen met Britt in een cottage op 12 hectare land. Hoewel we dus 'op eigen terrein' al een leuk wandelingetje konden maken, hebben we natuurlijk vooral de omgeving verkend.

Extra leuk was het uitzicht vanuit ons huisje. Doordat het midden in de natuur lag hadden we constant visite van rode eekhoorns en vogeltjes.



Op weg naar Strathyre hebben we eerst nog een dagje in Edinburgh gekeken. Hoewel het een leuke stad is was onze dag niet zo geslaagd, omdat het aan een stuk door bleef regenen. We hadden wel gelijk het gevoel in Schotland te zijn. Gelukkig was de rest van de week minder regenachtig en we hebben zelfs aardig wat zon gehad.

Onze vakantie bestond voornamelijk uit relaxen en wandelen. Ik had van tevoren al een aantal leuke wandelingen uitgekozen zodat we per dag konden bekijken waar we zin in hadden.


Hoewel alle wandelingen mooi waren is er toch een die me altijd bij zal blijven. Op 26 juni hebben we 's avonds namelijk een wandeling in Balquhidder gemaakt. Het zou een korte wandeling maar wel een aardige klim zijn, om zo bij een mooi uitzichtpunt te komen. Helaas bleek de wandeling afgesloten wegens de slechte kwaliteit van de paden. Eigenwijs als we zijn besloten we toch een kijkje te nemen. De paden waren inderdaad niet al te best (en de terugweg moesten we dezelfde weg nemen, want de oorspronkelijke route was zeker niet meer toegankelijk), maar de wandeling was de moeite waard. Het uitzicht was prachtig!


We waren natuurlijk de enige op deze wandeling en terwijl ik genoot van het prachtige uitzicht werd ik blij verrast door André die op een knie voor me ging zitten. Dit huwelijksaanzoek, dat ik natuurlijk met "ja" heb beantwoord, maakt dat ik deze vakantie en deze wandeling in het bijzonder nooit zal vergeten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogger Widgets