zaterdag 24 augustus 2013

Britt

Britt is inmiddels alweer 9 jaar oud en hoewel je dat op haar gekke momenten niet kunt merken zie je toch wel degelijk het grijs rondom haar oogjes groeien. En bij oudere hondjes horen de daarbij behorende kwaaltjes. Britt had 2 bultjes, een rechts op haar borstkas wat bij nader onderzoek een klein vetbultje bleek te zijn en een bultje op haar linker elleboog. De vetbult kan geen kwaad zolang hij niet te groot wordt, maar bij de andere bult kon ik er niet achterkomen wat het voor bultje was. Natuurlijk hield ik het goed in de gaten en toen bleek dat het toch wat groeide en ze het open ging stoten moest het dus gebeuren, ik zou Britt opereren.

Op 8 augustus ging Britt dus 's ochtends mee naar mijn werk. Geen idee had ze waarom ze geen ontbijt had gehad, maar ze vond het wel geweldig om iedereen op m'n werk te begroeten. Ik verwachtte dat ze ongeduldig zou zijn met bloed prikken, maar ze was superbraaf! Gelukkig waren al haar bloedwaarden goed en kon ze veilig de narcose in. Ik heb haar zelf geopereerd en ik moet zeggen dat is toch nog wel een tikkie spannender en gekker dan andermans dieren. Gelukkig ging de operatie goed en is Britt goed wakker geworden uit de narcose. Alleen op de dag zelf was ze nog een beetje slaperig. De volgende dag deed ze alweer alsof er niks gebeurd was! Voor ons de zware taak haar rustig te houden... Maar onze stoere meid heeft niet naar haar hechtingen getaald en de genezing ging voorspoedig!

Ondertussen zijn de hechtingen eruit en mag ze langzamerhand weer gekkigheid gaan uithalen. De uitslag van het bultje is gelukkig goedaardig, dus we zijn weer helemaal opgelucht!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogger Widgets