donderdag 22 augustus 2013

De ijsvogel

3 augustus ben ik weer naar Sprotbrough Flash gegaan op jacht naar de ijsvogel. Ik ben er op tijd heen gegaan met het idee dat het dan nog rustig zou zijn, zodat de vogels niet worden afgeschrikt. Aan de rivierkant zaten wat vissers, maar die maken niet veel herrie, dus dat zou goed moeten komen...

Meerkoet, waterhoen, waterral, blauwe reiger, fuut... van alles kwam er voorbij, maar geen teken van de ijsvogel.

Na twee uur had ik de hoop voor vandaag zo'n beetje opgegeven. Toen hoorde ik echter het typerende *tjiep*tjiep*. Ik hield mijn adem in en keek om me heen. Daar midden over het water zag ik wat aan komen vliegen, mijn richting uit. Het zal toch niet???

Wat een prachtige vogel. Enkele minuten heb ik van dit prachtige vogeltje mogen genieten. Na 3 vispogingen had hij beet en vertrok weer. Geweldig!


Het was zeker het wachten waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogger Widgets