vrijdag 8 februari 2013

3 weken werk

De tijd vliegt en dat is een goed teken, want dat betekent dat ik het druk heb en dat ik geen tijd heb voor heimwee! Het voelt alsof ik net ben begonnen, maar ik ben toch echt alweer 3 weken volop aan het werk.

Tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin. Het is een gezellig team, we zijn al 2 keer met een groep uit eten geweest en we zijn al een keer bij 'de baas' thuis wezen eten. Op de praktijkeigenaar na zijn we met allemaal jonge dierenartsen, waarvan een net als ik net is begonnen in deze praktijk. We zijn allemaal enthousiast, bezig met het ontwikkelen van onze kennis en vaardigheden en begrijpen elkaars situatie dus uitstekend. Daarnaast staat de praktijkeigenaar altijd klaar om wat uit te leggen of voor te doen. De ideale combinatie voor mij dus om mijn gezelschapsdieren-diergeneeskunde naar een hoger niveau te tillen. Naast de dierenartsen (we zijn met 5) is er nog een heel team van assistenten en receptionisten. Het totale team bestaat uit zo'n 20 man (naja, vrouwen zijn in de meerderheid). Er is dus altijd wel iemand in de buurt om een handje te helpen.

Hoewel de dieren hier in Engeland hetzelfde functioneren, zijn er ook veel dingen anders. Wij doen bijvoorbeeld ook veel werk voor de PDSA (People's Dispensary for Sick Animals). Als mensen door omstandigheden geen geld hebben, kunnen ze onder bepaalde voorwaarden steun krijgen van de PDSA. Dat betekent dat de PDSA een vast bedrag per maand aan de dierenarts betaalt en dat ze hun dier in geval van ziekte naar de dierenarts kunnen brengen zonder hiervoor te hoeven betalen. In de praktijk komt het erop neer dat het heel fijn is dat we in dit soort gevallen de dieren toch kunnen helpen. Maar aangezien dit allemaal nieuw voor mij is, blijf ik uitzoeken hoe dat nou allemaal zit met de voorwaarden en wat ze wel en niet moeten betalen.

Ik red me goed met het Engels, hoewel het soms natuurlijk wel voorkomt dat ik het juiste woord niet weet of de uitspraak niet helemaal is zoals ze gewend zijn. Zo hebben ze me heel hard uitgelachen toen ik vroeg waar de muzzles (muilkorven) lagen. De een dacht dat ik muscles (spieren) zei en de ander dacht dat ik mushrooms (paddenstoelen) zei, dus je kunt je de hilariteit voorstellen ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogger Widgets