woensdag 21 november 2012

Welkom

Welkom op mijn weblog en welkom bij mijn avontuur. Geboren en opgegroeid in Amersfoort, gestudeerd in Utrecht en 2 jaar gewerkt in Stiens (Friesland). Hoewel Friesland voor ons al als emigreren voelde, zullen we in januari 2013 pas echt emigreren. Dit keer verhuizen we namelijk naar het Verenigd Koninkrijk.

Gedurende 2 mooie, leerzame en soms hectische jaren heb ik in Stiens gewerkt als dierenarts rund/schaap/gezelschapsdieren. Wegens diverse redenen was het voor mij tijd voor een verandering. Die verandering houdt in dat ik me meer in de gezelschapsdieren ga verdiepen én dat we onze droom verwezenlijken: een periode in Engeland werken.

Het bleek makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien de recessie ook in Engeland gaande is. Door de vele sollicitanten heb je als buitenlander toch even een wat moeilijkere positie. Al snel werd ik echter voor een gesprek uitgenodigd (augustus 2012), maar ondanks dat het geweldig leuke dagen waren, mocht het niet zo zijn. In november werd ik echter weer op gesprek uitgenodigd en dit keer was het raak!

De praktijk ligt in Toll Bar met een dependance in Doncaster, South Yorkshire (UK). Voor degene die geen idee hebben, hieronder de kaart. In theorie vanuit Stiens recht de Noordzee oversteken en ik ben er, maar helaas zijn er geen boten die deze route varen.


Even wat feitjes voor de mensen die zich afvragen wat we in dat natte Engeland in the Middle of Nowhere moeten:
- Op één staat natuurlijk dat ik er een leuke baan gevonden heb, waar ik weer veel kan leren!
- Het stedelijk gebied heeft 127.851 inwoners, wat dus niet veel kleiner is dan de stad Amersfoort (146.592) waar ik opgroeide. 
- Doncaster heeft een grote shopping mall, inclusief Starbucks :-) dus het is wel wat meer dan een gehucht.
- Door het zeeklimaat zijn er weinig extremen in temperatuur, met een gemiddelde temperatuur van 21,5 graden Celcius in juli en augustus wat vergelijkbaar is met Nederland.
- Maar Engeland is altijd zo nat... althans, dat wordt gezegd... In Doncaster valt gemiddeld over het jaar zo'n 560 mm regen. Veel? In Nederland valt gemiddeld tussen de 690 en 900 mm neerslag per jaar (varieert per gebied). 
- Het is er gewoon prachtig. Bekijk het filmpje en oordeel zelf:



Voor degene die overtuigd zijn van de schoonheid en ons graag een bezoekje willen brengen:
- We doen nog niet aan reserveringen ;-)
- We willen een huis huren met een logeerkamer, hoera!
- Doncaster heeft zijn eigen internationale vliegveld, hoewel er vanuit Nederland helaas geen vliegtuigen naartoe gaan.
- Dichtsbijzijnde vliegveld vanuit Nederland is Manchester (1 uur vliegen), daarna 2 uurtjes in de rechtstreekse trein en je stapt uit in Doncaster, een kind kan de was doen!
- Vanuit Rotterdam vaar je overigens met de nachtboot in 11 uurtjes naar Hull en vanuit Hull is het nog maar 46 mijl naar Doncaster (ongeveer een uurtje).
- Vanuit Duinkerken of Calais (Frankrijk) vaar je in 2 uurtjes over, daarna is het nog 240 mijl (4,5 uur rijden).

Op dit moment zijn onze voorbereidingen in volle gang. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogger Widgets